Häiriöt ja vikailmoitukset

Tilaa häiriöviesti

Tilaa häiriöviestejä puhelimeen tai sähköpostiin.

Häiriöt ja vikailmoitukset

Ohje häiriöviestien tilaamiseen

Pietarsaaren Vedellä on käytössä häiriöviestijärjestelmä (Blue Idea Finland), jonka avulla voidaan alueellisesti lähettää tekstiviestejä, sähköpostia tai ääniviestejä niille vedenkäyttäjille, joita häiriötilanne koskee. Häiriötilanteet voivat olla esimerkiksi äkillisiä vuototilanteita tai ennalta suunniteltuja kunnossapitotöitä. Tiedotamme suunnitelluista käyttökatkoista joko etukäteen tai nopeasti äkillisen häiriön johdosta, jotta voit varauta siihen.

Jos sinulla on julkisesti saatavilla oleva puhelinnumero, sinun ei tarvitse rekisteröidä sitä asukasportaaliin. Jos sinulla on käytössä työ- tai salaisen liittymän puhelinnumero, on sinun rekisteröitävä puhelinnumerosi, jotta voit saada viestejä. Myös vuokra- tai vapaa-ajan asunnon, kesämökin tai vst. omistaja voi rekisteröidä puhelinnumeronsa kyseiseen osoitteeseen, mikäli vakituinen kotiosoite on muualla. Tiedotteita voi tilata itselleen useammasta osoitteesta. Portaalin kautta voit myös estää viestien saapumisen.

Lähetämme viestit automaattisesti yli 16-vuotiaille asukkaille, joiden puhelinnumero ja osoite on julkinen.

Palvelu on kaikille maksuton.

Huom! Häiriötiedotejärjestelmä ei ole yhteydessä Pietarsaaren Veden laskutusjärjestelmän tai muunkaan kaupungin järjestelmän yhteystietojen kanssa.

 

Rekisteröintiohjeet:

 
PIN-koodin tilaaminen
  1. Kirjoita kenttiin nimesi ja puhelinnumerosi (muodossa 0401234567) ja /tai sähköpostiosoitteesi.
  2. Klikkaa ”Lähetä PIN-koodi” -painiketta. Saat pian nelinumeroisen PIN-koodin tekstiviestillä ja/tai sähköpostitse. Jos annoit lankapuhelinnumeron, saat pian puhelun, jossa sinulle luetellaan nelinumeroinen PIN-koodi.
  3. Kirjoita saamasi PIN-koodi sille varattuun kenttään.
  4. Klikkaa ”OK” -painiketta.
 
Katuosoitteen lisääminen
  1. Kirjoita erillisiin kenttiin ensin postinumero, sitten kadunnimi ja talon numero. Huom. kentissä automaattinen täyttö!
  2. Tarkista kirjoittamasi osoitetiedot ja klikkaa ”Jatka” -painiketta vahvistaaksesi osoitetietosi rekisteröiminen.
  3. Valmista tuli. Saat jatkossa valitsemallasi tavalla viestin, jos ilmoittamaasi osoitteeseen tulee vika- tai häiriötilanne. Voit sulkea välilehden/selaimen.
 
Huomioithan, että voit rekisteröidä enemmänkin kuin yhden osoitteen, esimerkiksi kesämökin tai lähiomaisen osoitteen. Huoltoyhtiöt, isännöitsijät ja muut yritykset voivat tilata hallinnoimansa kiinteistön osoitteesta häiriötiedotteet.
Pidä yhteystietosi ajan tasalla
Jos osoitteesi tai puhelinnumerosi muuttuu, voit aina päivittää tietojasi kirjautumalla uudelleen. Tilaa uusi PIN-koodi, kun haluat muokata tai poistaa tietojasi.
 
Tietosuoja
Emme käytä järjestelmään tallennettuja numeroita muuhun kuin häiriötiedottamiseen. Numeroita ei myydä tai luovuteta eteenpäin ja ne pysyvät tallessa salasanasuojatulla palvelimella, johon on pääsy vain viestijärjestelmää käyttävillä henkilöillä. Huom. emme koskaan kysy esim. maksutietoja tai lähetä laskuja tekstiviestillä asiakkaillemme.
 
Mikäli omien tietojen syöttö/täydennys ei jostain syystä onnistu, lähetä sähköpostilla yhteystietosi (nimi, osoite ja puhelinnumero) osoitteeseen vesilaskutus@pietarsaari.fi niin päivitämme yhteystietojasi järjestelmässä puolestasi. Omien tietojen syöttö/täydennys järjestelmään tulee kuitenkin ensisijaisesti hoitaa itse.

Häiriöviestijärjestelmää käytetään yleiseen tiedottamiseen vain poikkeuksellisissa tilanteissa. Pietarsaaren Veden verkkosivut toimivat edelleen tiedottamisen pääkanavana.